۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

یک دوست از داخل نظام : جنبش سبز حاضر در خیابان اگر فقط کمی جرات را به جنبش تزریق کند ظرف یک هفته پیروز خواهد شد .


یک هم کلاسی داشتم که سالها وی را ندیده بودم . در سالهای 67و 68 در مدرسه راهنمایی یکی از روستاهای اصفهان با هم در یک کلاس و یک میز نشسته بودیم . بعد از سالها دوباره او را دیدم .  بعد از سلام و تعارف های متداول  در مورد شغلش با هم کلام شدیم .  و همانطور که میدانید در روستاها همه از شغل و کار دیگران در تهران با خبر هستند و کسی نمی تواند برای دیگری شغلش را پنهان نماید . از دوستان مشترکی شنیده بودم که وی در عاشورای سال 88 قبل  از مراسل مرسوم در روستا  با عجله حتی خانواده اش را در روستا جا گذاشته و به تهران آمده چون از محل کارش (اطلاعات ) به وی زنگ زده بودند که تهران در حال سقوط است و وی با عجله خود را به تهران رسانیده بود . از وی در این مورد سوال کردم و وی که با من بسیار صمیمی بود نتوانست و یا شاید هم نخواست که پنهانکاری اطلاعاتی را در دستور کار خود قرارد دهد . در صحبتهایش معلوم بود که آنچنان هم دلش با نظام نیست و فقط به خاطر شغلش در حال همکاری است . خلاصه وی  بعد از نصیحت به بنده که در شلوغی ها شرکت نکن چون اینان واقعا به کسی رحم نخواهند کرد . شروع به تعریف چند مورد مشابه که دستگیر و به اداره آنها آورده بودند کرد . ولی از بین تمام صحبتهایش یک جمله اش بسیار جالب به نظر می آمد  و آن این بود که اطلاعات و بسیج در هنگام حمله به مردم روی فرارهای  مردم به صورت گروهی دقیقا حساب باز کرده است و حتی می گفت(( فرمانده هان بسیج قبل از دستور حمله به مردم دقیقا به بسیجی ها می گویند اگر سه نفر از شما به طرف یک گروه 500 نفره مردم بدود 20 نفر اول که پا به فرار گذاشتند باعث فرار هر 500 نفر خواهد شد و این افراد که در خیابان هستند به اندازه یکی از شما جرات ندارد.))   وی با صراحت گفت که وقتی بسیجی ها به طرف مردم میدوند اگر کسی از مردم فرار نکند و منسجم بایستند هرگز بسیجی ها جرات حمله به مردم را نخواند داشت ولی ایراد مردم این است با حمله سه نفر، یک گروه پانصد نفره فرار خواهد کرد و افراد حمله کننده از نظر روانشناسی در خود احساس قدرت خواهد کرد . و حتی به خود این جسارت را خواهد داد که مردم را به باد مشت و لگد بگیرد پس نتیجه میگیریم که جنبش سبز حاضر در خیابان اگر فقط کمی جرات را به جنبش تزریق کند ظرف یک هفته پیروز خواهد شد . پس در مقابل بسیجی های حمله کنند قرص و محکم بایستیم نه فرار کنیم تا باعث فرار دیگران نشویم .

۱۰ نظر:

omid گفت...

فيلم فریاد جوانی دلیر مردم را از ترس باز میدارد
اين فيلم صحنه اي است كه مردم از دست تعدادی بسیجی فرار میکنند که جوانی فریاد بر می آورد و مردم را باز میخواند مردم نیز برگشته و به سمت بسیجی ها هجوم میبرند.

http://www.kanoonjb.com/index.php/2010-11-18-07-56-03/6992-2011-03-01-20-11-00

هرکی‌ می‌تونه اینو تو بالاترین بذاره
بچه‌ها این شعار مرگ بر چین و ترکیه خیلی‌ لازمه،یادتون باشه خرداد پارسال با شعار مرگ بر روسیه چه نتیجه‌ای داشت

ناشناس گفت...

عزیزم حرفت خوب بود مردم نباید فرار کنن، اما نتیجه ای که گرفتی کاملاً مغاطه وار بود. با اون پیش شرط نمیشه نتیجه گرفت که ظرف یک هفته پیروز میشیم. یه کم دقت کن

ناشناس گفت...

بله، نظر شما در کل درسته. اما این برای زمان مناسب است. اکنون زمان آن است که اکثریت به خیابان بیایند. وقتی که بیشتر مردم به خیابان ریختند، آن وقت با به کار بردن حرف شما در سه سوت نظام سقوط می کند.

ناشناس گفت...

تصاویری بسیار زیبا از سید ، مولاو آقایمان و فرزندانش

http://salehat.ir/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=2&startpage=5#category

ناشناس گفت...

Ba dorood beh shoma

In dorost ast chon anha tarsoo hastand

Ta sarnegooni in rejim fased:

Marg bar khamenei kasif

سایه گفت...

برو بابا حالا وقت خاطره تعریف کردنه؟

ناشناس گفت...

مردم ایران جون به جونشون کنن بز دل و ترسو هستند. خودتونو خسته نکنین و فکر نون کنین که خربزه آبه.

mehrdad javan گفت...

ba salam
in link che moshkeli dasht ke be an raye manfi dadid?
sharj nadashtam inja baratoon payam gozashtam
http://www.balatarin.com/permlink/2011/3/9/2404869
javabetoono lotfan be in email beferstid
javan.mehrdad@yahoo.com
sepasgozaram

ناشناس گفت...

پایین شهر مانند شوش و میدان خراسان و خیابان شبیر و ارج و شقاقی

ناشناس گفت...

پایین شهر مانند شوش و میدان خراسان و خیابان شبیر و ارج و شقاقی