۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

دلایلی از قرآن مبنی بر اینکه اسلام مختص ایرانی ها نیست



صرفنظر از درستی يا نادرستی برداشت، نوع نگاه جالب و زیباست. قدری تامل می طلبد
 

هموطنان خوب ایرانی من.
اگر قرآن را قبول دارید و باور دارید که قرآن را الله فرستاده است و محمد ابن عبدالله رسول الله است، بدانید که الله دستور داده که شما باید زرتشتی بشوید. تعجب نکنید. این دستور صریح الله است و چندین بار آن را در قرآن تکرار کرده است تا جای هیچ شک وشبهه ای نباشد که ایرانی ها نباید از محمد پیروی کنند و باید از پیغمبر خودشان که زرتشت است پیروی کنند. من در اینجا آیه های قرآن را برایتان تکرار میکنم.
سوره ابراهیم، آیه 4
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّـهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
ما برای هیچ قومی پیغمبری نفرستادیم بغیر از پیغمبری که به زبان آنان سخن بگوید.
و بنا براین محمد برای ما پارسی زبانان فرستاده نشده است. پیامبر پارسی زبان زرتشت بود.
 
سوره النحل (زنبور)، آیه 36
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ
ما برای هر جامعه ای رسولی فرستاديم، می گفت: "خدا را بپرستيد و از پرستش هرگونه بتی اجتناب کنيد
برای ما ایرانیان این رسول زرتشت بود که پیام یکتا پرستی را مطابق با خلق و خوی ایرانی آورد.
 
سوره یونس، آیه 47
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ رَسُولُهُمْ قُضِيَ بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ
برای هر امتی رسولی است که هرگاه آن رسول آید و حجت کند، حکم به عدل خواهد شد و هیچکس ستم نخواهد دید.
دوباره، پیامبر ایرانی برای مردم ایرانی یعنی زرتشت.
 
سوره الشعراء (شاعران)، آیه 195، 198، 199
بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُّبِينٍ، وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَىٰ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ، فَقَرَأَهُ عَلَيْهِم مَّا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ
195 و آن (قرآن) به زبان فصیح عربی آمد 198 و اگر آن را برای مردمی که عربی نمیدانند نازل میکردیم،199 محال بود که آن را بفهمند و به آن ایمان بیاورند.
یکبار دیگر به وضوح میگوید که قرآن برای عرب زبانها آمده است. نه برای ما پارسی زبانها.
 
سوره سجده، آیه  3
أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ ۚ بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ لِتُنذِرَ قَوْمًا مَّا أَتَاهُم مِّن نَّذِيرٍ مِّن قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ
ای محمد قرآن را برای قوم تو فرستادیم چون پیش از تو رسولی برای آنها نیامده بود تا تو بر آنان رسولت کنی و شاید که هدایت شوند.
ما زرتشت را داشتیم که یکی از چهار پیامبر کتابدار و مورد قبول الله و محمد هستند. هیچ لزومی نداشت که به ما حمله کنند و آن قتل و غارت و برده گیری را راه بیاندازند. شرایط هنوز هم عوض نشده است. هنوز هم زبان ما پارسی است و فرهنگمان را هم از دست نداده ایم و عرب نشده ایم. بنابراین پیامبر ما طبق دستور الله زرتشت است و دین ما باید زرتشتی باشد.
 
سوره انعام (چهارپایان)، آیه 92
وَهَـٰذَا كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُّصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَلِتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا ۚ وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۖ وَهُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ،
اين نیز كتاب آسمانی مباركی است كه ما نازل كرده‌ايم، تصدیق کنندهٔ كتب آسمانی پيشين. باشد كه به مهم ترين جامعه (مکه) و به مردم حوالی آن هشدار دهی. آنان كه به آخرت ايمان دارند، به اين (كتاب) ايمان می آورند و نمازها (ارتباط با خدا) را به جا می آورند.
این آیه ثابت میکند که محمد فقط برای پیامبری مکه و اطراف آن فرستاده شده. بنابراین حتی ایرانیانی که خود را عرب زبان میدانند نباید از او پیروی کنند چون آنها در ایران زندگی میکنند، نه در مکه و حوالی.
سوره انعام (چهارپایان)، آیه 130
يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَـٰذَا ۚ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ
ای جن‌ها و انسان‌ها، آيا از ميان خود رسولانی دريافت نكرديد كه آيات مرا برايتان خواندند و شما را دربارهٔ ملاقات اين روز هشدار دادند؟ آنها خواهند گفت: "ما عليه خود شهادت می دهيم." آنها كاملاً سرگرم زندگی دنيوی شدند و عليه خود شهادت خواهند داد كه كافر بودند
محمد پیامبری از میان ما نیست. پیامبری که از میان ما است زرتشت است.
 
 
سوره فصلت (جزییات)، آیه 3
كِتَابٌ فُصِّلَتْ آيَاتُهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ
کتابی آسمانی که آيات آن با تمام جزئيات بیان شده است، در قرآنی عربی، برای مردمی که عربی می دانند
یکبار دیگر، قرآن عربی برای مردم عرب زبان. نه برای ما مردم پارسی زبان. بیخود نیست که آخوندها سعی دارند که زبان ما را عربی کنند تا از نون خوردن نیفتند.
 
سوره یوسف، آیه 2
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
ما آن را قرآنی به زبان عربی نازل كرده ايم، تا شما بفهميد
این را به محمد و مردم مکه و حوالی میگوید. نه به پارسی زبانان ایرانی که عربی نمی فهمند.
نظایر این را در چندین نقطه دیگر در قرآن میتوان یافت مثل:
سوره رعد، آیه 37
سوره طه، آیه 113
سوره الزمر، آیه 28
سوره الزخرف، آیه 3 و آیه 44
سوره الاحقاف، آیه 12
سوره النمل
سوره توبه، آیه 128
پس ای فرزندان ایران. ریشها را بتراشید. روسریها و چادرها را از سرها بزدایید. و همه دست بدست هم بکوشید و این فرزندان و نوکران تازی را از کشور بیرون کنید. زیرا که هم اهورامزدا و هم الله پشتیبان شما هستند.

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی خوب بود. کمتر مطلبی دیده بودم که اسلام و رد کنه ولی بدون نعصب.
ممنون

ناشناس گفت...

جالب بود

ناشناس گفت...

حرف شما درست ،ولی داره ،من خودم دوستدار زرتشت هستم
ولی با قرآن نمیشه اینو ثابت کرد ،چون قرآن بارها گفته محمد آخرین پیغمبر است و قرآن کتاب هدایت انسانهاست
بارها به این مطلب اشاره کرده ،اونا هم که شما گفتید در بحس قبل از قرآن اومده ،یعنی شما نمیتونید با این مطلب یک مسلمان ایرانی رو قانع کنید .به نظر من میشه گفت که در قرآن اومده که لا اکراه فی الدین ،در دین هیچ اجباری نیست
انسان با اندیشه خودش راهشو انتخاب کنه ،اگه ما بیشتر فکر کنیم میفهمیم که اسلام بیشتر با اعراب سرو کار داره ،،لزومی هم نداره که من حتمن مسلمان باشم ،میتونم باشم میتونم زرتشت باشم یا مسیحی یا یهودی یا ....
پاینده ایران

ناشناس گفت...

onh athj fni

ناشناس گفت...

عزیزم اینهمه آیه رو برا توجیه خودت تحلیل کردی؟

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

ان لدین عندالله الاسلام

همانا دین مورد قبول نزد باری تعالی اسلام است و بس

انقدر کثیفو پلید شدی ایات قرانو میخوای با ذهن شیطانیت تحلیل کنی

ناشناس گفت...

خیلی جالب بود

ناشناس گفت...

نه عزيز جان- مشكل شما اينه كه فكر ميكني دين ها از هم جدان-ولي بايد گفت مكمل همن-پس با اين حساب الدين عند الله الاسلام چيه؟ درسته كه آخوندا دينو بد جلوه ميدن و منم قبول دارم حضرت زرتشت پيامبر آسمانين ولي اسلام چيزي نيس كه اينا ميگن
در ضمن شايد منظور از جامعه، جامعه جهاني باشه! بعد هم مگه قرآن نميگه اسلام براي تمامي جن و انس هست؟
منظور از به زبان قوم خود انسان بودن پيامبره چون اگه فرشته بود كسي كاري به كارش نميداشت
اميدوارم پيروز باشيد

Sepehr Mohamadi گفت...

سلام

پاسخی به این نظرات در اینجا ارائه شده است:

http://fa.sepehr.mohamadi.name/?p=398

یا

http://fa.sepehrmohamadi.com/?p=398

با احترام
سپهر محمدی

ناشناس گفت...

درود بر تو ای یار دبستانی من...
الهی بمیرم که عقل شعورتم تو همون دوران ابتدایی گیر کرده احمق این چه برداشتایه خنده داریه که تو کردی...
در کل قشنگ بود خندیدیم مخصوصاً اون مکه و اطراف...
خیلی سوژه ای

r-mahmoudabadi گفت...

مگر نه ابن است كه " پيامبر اكرم (ص) براي خسروپرويز نامه نوشت ؟ آن نامه حاوي چه پيامي بود ؟ دعوت به اسلام يا حال و احوال كردن ؟؟

Javad گفت...

اگر اینجوری بود بنی اسرائیل هم باید هنوز از موسی تبعیت میکردند و بعضی ازشون هم از عیسی! در ثانی، قرآن پر از اوامر دیگر هست مثل اینکه باید از پیامبر خدا اطاعت کنید؛ در اینصورت وقتی پیامبر خدا میاد و میگه همه باید مسلمان بشند اگر بخوای به قرآن عمل کنی باید مسلمان بشی!
اگر با اسلام مخالف هستید بهتره مثل بقیه همون به 2 - 3 تا دلیل برده داری و امثالهم روی بیارید و بیخودی در نوشتن این مطالب وقت تلف نکنید. اگرچه در اون بحث هم هیچ چیزی در چنته ندارید!
الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه

ناشناس گفت...

حتی از آخوند ها هم بدتر استنباط و اثبات کرده بودی!

Shadi گفت...

من معمولا اهل کامنت گذاشتن نیستم...ولی این بار حیفم آمد ازت تشکر نکنم. نوشته بسیار زیبائی بود و مو به تن آدم سیخ کن. یه خصوص آنجائی که میگه: ما برای هیچ قومی پیامبر نفرستادیم مگر اینکه به زبان آنان سخن بگوید....تشکر

ناشناس گفت...

زحمت کشیدید
شما باید استاد دانشگاه می شدید
احسنت به این دید و تفکر
ماشالا
چشم نخوری

Unknown گفت...

سلام اسلام گوهری بود که بدست هنرمند ایرانیان جلا داده شده و عرضه شد
شما نیز با معنی سطحی و بدون شان نزول آن سعی در بهره برداری غلط از آیات نکن و دیگران را نیزتشویق نکن شخصا از اینکه هم ایرانی هستم و به زبان پارسی صحبت میکنم و مسلمانم راضی هستم و اگر اینطور بود که میگویی پس هر کشور و شهری باید پیغمبر جداگانه داشته باشد و در نبوت نیز تا ابد باز!!!
آیا چنین چیزی عقلانی است؟!

محمد امی گفت...

به نام خدا
سلام
تجزیه، تحلیل جالبی بود ولی قرآن را یکدست ندیده بودید. در قرآن آمده است که دین نزد خدا اسلام است.(آیه معروف شهد الله) در ضمن اگر به دنبال حقیقت باشیم اصول در همه یکسان است و خود به خود به بهترین راه خواهیم رفت. اصل راستگویی را کدام دین منکر میشود ؟ اصل عدالت و انصاف را کدام دین رد میکند. کدام پیامبر اصل پندار نیک را اشتباه میداند و یا به جز این عمل میکند ؟ خلاصه : مشکل ما هستیم آقا جان !

ناشناس گفت...

besyar khoob bood vaghean lezzat bordam azin estedlal

ناشناس گفت...

درور بر هرچی ایرانیه وطن پرسته

Chozen گفت...

من اون عنوان «مختص ایرانیها نیست»شو بیشتر دوس داشتم. ببین دوست عزیز، من خودم پلورالیستم و فکر نمی‌کنم اسلام (دست‌کم اونی که الان دست ماست) لزوماً همه چیزو گفته و کاملاً درسته؛ ولی یه چیزی تو نوشته‌ی شما هست که من باهاش مشکل دارم.
ایرانی‌ها یه خاصیت مهم دارن که به جای این که «طرف‌دار» یه چیز باشن، «مخالف» چیزای دیگه‌ن؛ یعنی «نفرت» نیروی محرّکشونه نه «مهر» و «نوع دوستی».
دوست زردشتی‌دوست من، شما که قرآنو با این دقّت خوندی یه نوبت توی اوستا هم دقّت کن: نذار دیو ائشمه به پندارت جهت بده. یادت نره یه طبقه‌ی دوژنگه، دوشمته‌س!
ولی از خلّاقیتت خوشم اومد، یه نمه متفاوت عمل کردی؛ مرسی که یه دید جدید بهم دادی!

ناشناس گفت...

تا جایی که من میدونم اون آیه ایی که میگه هیچ دینی جز اسلام پذیرفته نیست رو خیلی ها از اسلام به معنی تسلیم بودن یاد کردن.
نکته دوم اینکه این بدیهی هست که اسلام بگه به جز من چیز دیگه ایی قابل قبول نیست. برای رد سا قبوا کردن هر چیزی نمیشه از خودش پرسید.
درست حکایت ایران امروز هست. هر کس میگه من درست میگم. مجلس قانون تصویب میکنه بعد رئیس جمهور میگه من این رو قبول ندارم و اجرا نمیکنم.
به نظر من بهترین راه برای نقد اینه که بیایید ببینیم هرکدوم از قوانین اسلام چرا بوجود اومدن و آیا هنوز هم کاربرد دارند یا خیر. بیشتر مردم در نهایت اینطور عنوان میکنند که اینرو خدا گفته پس حتما" لازم است که این میشه تعصب.
اگه دوست داشتید میتونید بخش هایی از این رو حذف کنید که برای شما هم مشکلی درایران پیش نیاد.
ممنون

ناشناس گفت...

اولا درود میفرستم بر شما ایرانی اصیل ،
ولی دوست عزیز این که پیامبری از شما بر شما فرستادیم یعنی این که پیامبر فرشته یا موجود خاصی نبود همین انسانی بود که ما هستیم به این هم توجه کن در ضمن اسلام و زرتشت زیاد با هم فرق ندارن برای مثال:
اسلام به جز پندار نیک هست؟
اسلام به جز گفتار نیک است؟
اسلام به جز پندار نیک است؟
اگر رو این جور نکته ها توجه کنی میبینی که این دو دین فرق زیادی با هم ندارن.