۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

اقای وزیر اقتصاد : با مدیریت امام زمانی شما در اداره دارایی شمال تهران (میرداماد) ممیزهای مالیاتی بدون هیچ گونه ابایی تقاضای رشوه میکنند .


برای جواب یک استعلام به اداره دارایی شمال تهران رفته بودم  پاسخ استعلامی را باید برای تلمین اجتماعی می بردم ممیز مربوطه به راحتی گفت در حالت عادی پاسخ به نامه شما 15 روز به طول خواهد انجامید و چون اعتبار کارت بازرگانی شرکت ما تمام شده بود و کالاهای ما در گمرک بلوک شده بود از وی تقاضا کمک کردم و شروع کردم به گفتن عواقب کار که اگر کارت بازرگانی من تمدید نشود کالا در گمرک خواهد  ماند و هزینه هایی را که بر شرکت و نهایتا جامعه تحمیل خواهد کرد برشمردم ولی اصلا برای   وی اهمیتی نداشت وبا خونسردی و  در یک اتاق که حداقل  7 نفر از همکارانش حضور داشتند به راحتی گفت که با دریافت مبلغ 300 هزار تومان فردا جواب نامه را خواهد داد .فردا که رفتم پاسخ استعلام در شش کلمه خلاصه شده بود یعنی به ازای هر کلمه 50 هزار تومان پرداخت کردم .وقتی که در راهرو با یکی دیگر از مودیان صحبت میکردم او با نیشخندی گفت که برای باز پس گیری مبلغی که اضافه به  حساب دارایی واریز نموده در خواست 15 درصد مبلغ را کرده اند یعنی 170 میلیون تومان رشوه از وی خواسته بودند . با خود گفتم که ای یار دبستانی تو خوشبختی که با 300 هزار تومان مشکلت حل شده است . وای بر ما که  جمهوری اسلامی ما را به کجا رسانیده است . وقتی به این فکر میکردم که آن ممیز مالیاتی چگونه نزد همکارانش توانست چنین چیزی را مطرح نمایند به این نتیجه رسیدم که حتما دیگر همکاران وی هم مانند وی هستند .  برای رعایت صداقت در تشریح موضوع ممیز مالیاتی پرونده من تنها در اتاق و جلو همکارانش تنها به خود زحمت داده و تن صدایش را کمتر کرد ولی مطمئنا نسبت به همکارانش اطمینان داشت یا از انها نیز آتو داشت .